Del 2

17/6 Resa Stockholm - Malta
Alarmet ringde halv 3 på morgonen. Hade inte riktigt hunnit somna så djupt så de var ganska lätt att gå upp så tidigt.
Vi bytte om och tog bort lakanen innan vi lämnade rummet för att gå ut och borsta tänderna och sen möta upp gruppen ute i lobyn.
Innan vi skulle checka in väskorna så skulle vi delas upp i våra grupper och träffa våran ledare.
Det tog ett tag innan alla hade kommit igenom säkerhets kontrollen men innan planet skulle gå så han vi i alla fall köpa lite frukost som vi åt innan planet gick halv 7.
På planet satt jag bredvid Clara. Det fanns inte mycket att göra på planet så vi bestämde oss för att göra en egen kortlek av några papper ur mitt ritblock.

När planet landade väntade små bussar på oss på flygplatsens parkering. Dom skulle köra oss till en annan parkering där värd familjerna skulle hämta.
Jag och Fia skulle dela familj och rum med 2 andra tjejer ur våran grupp. Dom hette Amelia och Felicia. (Super snälla tjejer verkligen!)
När vi kom hem till värdfamiljen så började vi packa upp våra kläder och så bytte vi om till lite svalare kläder.
Vi hade hela dagen fri fram till klockan 8 på kvällen. Jag och alla jag bodde med bestämde oss för att gå ner till stranden som låg i närheten av där vi bodde. Där stannade vi hela dagen. Vi kom hem till familjen igen så det var lagom att alla han duscha och byta om innan vi skulle vi behövde gå för att möta upp gruppen.

Kvällen spenderades med en rund tur i staden och avslutades med en ”drink” Som dom kallade det, på McDonalds.

Vi kom i säng ganska tidigt den kvällen, runt 10/11 tiden.

Del 1

Första dagen - Resan från Malmö

Fia och jag kom med Annette (hennes mamma) och pappa till  Malmö flygplats en halv timme innan gruppen skulle komma.
När klockan började närma sig halv 5( då vi skulle träffas) gick Fia och jag fram till en EF ledare som samlade hela gruppen som skulle flyga tillsammans. Han hjälpte oss att få ut våra tagar och biljetter och följde oss fram till säkerhets kontrollerna. Där efter fick vi klara oss själva.
I stället för att kolla i taxfreen så bestämde vi oss för att leta upp gaten. Under tiden vi letade träffade vi två tjejer, Clara och Natalie som reste tillsammans. Vi letade efter gaten med dom och sen satte vi oss för att äta en macka och lyssna på musik innan planet skulle gå halv 7 på kvällen. Flyg resan tog en timme. Jag, Sofia och Natalie hamnade på samma rad men Clara raden bakom.

Vi kom fram till Stockholm vid halv 8 då fick vi några rum som var hur små som helst! Typ 2x2 meter, och där skulle vi sova 4 stycken med 4 stycken stora väskor! Man kan säga att de blev trångt!
EF bjöd på middag på McDonals, maten kom ganska fort men de tog en himla tid för ledarna att komma ut med drickat!

Vi var klara med maten runt halv 10, då gjorde vi oss klara för att sova (bäddade sängarna, tvättade oss och så...) Vi kom i säng runt halv 12 med alarmet ställt på halv 3.

4 veckor och 1 dag

Bara 4 veckor och 1 dag kvar tills jag åker!!!

Exakt 1 månad

Om exat en månad är jag nu på malta. EN MÅNAD! De är ingenting!!

37 dagar, 5 veckor och 2 dagar....

Nu är de exakt 37 dagar, 5 veckor och 2 dagar kvar tills de bär av till Malta med älskade kusinen!!!

Välkommen till min nya blogg!